Infolinia: 536 017 748
Dostępna w dni robocze, w godzinach 9:00–15:00

Instytut Aktywizacji Regionów

UWAGA: Komunikat dla Beneficjentów nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Informujemy, iż z powodu zagrożenia COVID-19 we wszystkich Punktach prowadzonych przez Fundację IAR zawieszone zostało świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego poprzez osobistą wizytę w Punkcie.

Uzyskanie pomocy prawnej lub obywatelskiej będzie możliwe zdalnie, w formie telefonicznej lub za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość, po złożeniu oświadczenia (link poniżej).

Dodatkowe informacje oraz rejestracja na porady odbywa się pod numerem infolinii Fundacji tel. 572-382-444 lub za pośrednictwem e-mail: bppkalendarz@gmail.com.

Zapraszamy do kontaktu!

Oświadczenie dotyczące porady na odległość (*.docx), (*.pdf)

Przed skorzystaniem z pomocy zapoznaj się ze
wskazówkami pomagającymi przygotować się do porady zdalnej:

♦ Postaraj się wygospodarować w ciągu dnia co najmniej godzinę na spokojną rozmowę z prawnikiem lub doradcą.

♦ Prawnicy lub doradcy telefonują do Ciebie w wybranych godzinach, a kiedy nie mogą się połączyć, ponawiają telefon. Postaraj się być w tym czasie dostępny po telefonem. Połączenie może być realizowane z numeru zastrzeżonego.

♦ Zdarza się, że porady telefoniczne trwają dłużej, ponieważ często wymagają od Ciebie streszczenia prawnikowi lub doradcy treści dokumentów, które w normalnych warunkach byłyby mu okazane w Punkcie. Pamiętaj, aby mieć pod ręką okulary do czytania.

♦ Jeżeli porada dotyczy konkretnego problemu, przygotuj dokumenty związane ze sprawą. Chronologicznie ułożone pisma z urzędów, korespondencja sądowa, Twoje pisma przygotowywane w przeszłości pozwolą odtworzyć dotychczasowy przebieg sprawy i ułatwić udzielenie porady.

♦ Przed rozmową poświęć czas na spisanie pytań w nurtujących Cię kwestiach i podstawowych informacji dotyczących sprawy (dat, imion i nazwisk, sygnatur, numerów ksiąg wieczystych itp.).

♦ Podczas porady zdalnej postaraj się mieć pod ręką długopis, kartkę papieru lub komputerowy edytor tekstu na wypadek, gdybyś chciał coś zanotować lub z pomocą doradcy przygotować pismo.

♦ Przy udzielaniu porady nie obawiaj się dopytywać o interesujące Cię tematy lub zagadnienia, których nie rozumiesz. Doradcy lub prawnikowi, który nie widzi rozmówcy trudniej jest ocenić, czy przedstawiane informacje są dla Ciebie zrozumiałe, czy wymagają ponownego powtórzenia.

♦ Nie krępuj się zapytać o warunki powrotu do sprawy w przyszłości, na dalszym jej etapie.

♦ Pamiętaj, że każdy telefon wymaga oddzielnego zgłoszenia na poradę.