♦ Postaraj się wygospodarować w ciągu dnia co najmniej godzinę na spokojną rozmowę z prawnikiem lub doradcą.
♦ Prawnicy lub doradcy telefonują do Ciebie w wybranych godzinach, a kiedy nie mogą się połączyć, ponawiają telefon. Postaraj się być w tym czasie dostępny po telefonem. Połączenie może być realizowane z numeru zastrzeżonego.
♦ Zdarza się, że porady telefoniczne trwają dłużej, ponieważ często wymagają od Ciebie streszczenia prawnikowi lub doradcy treści dokumentów, które w normalnych warunkach byłyby mu okazane w Punkcie. Pamiętaj, aby mieć pod ręką okulary do czytania.
♦ Jeżeli porada dotyczy konkretnego problemu, przygotuj dokumenty związane ze sprawą. Chronologicznie ułożone pisma z urzędów, korespondencja sądowa, Twoje pisma przygotowywane w przeszłości pozwolą odtworzyć dotychczasowy przebieg sprawy i ułatwić udzielenie porady.
♦ Przed rozmową poświęć czas na spisanie pytań w nurtujących Cię kwestiach i podstawowych informacji dotyczących sprawy (dat, imion i nazwisk, sygnatur, numerów ksiąg wieczystych itp.).
♦ Podczas porady zdalnej postaraj się mieć pod ręką długopis, kartkę papieru lub komputerowy edytor tekstu na wypadek, gdybyś chciał coś zanotować lub z pomocą doradcy przygotować pismo.
♦ Przy udzielaniu porady nie obawiaj się dopytywać o interesujące Cię tematy lub zagadnienia, których nie rozumiesz. Doradcy lub prawnikowi, który nie widzi rozmówcy trudniej jest ocenić, czy przedstawiane informacje są dla Ciebie zrozumiałe, czy wymagają ponownego powtórzenia.
♦ Nie krępuj się zapytać o warunki powrotu do sprawy w przyszłości, na dalszym jej etapie.
♦ Pamiętaj, że każdy telefon wymaga oddzielnego zgłoszenia na poradę.