Infolinia Fundacji: 572-382-444, 572-382-456

UWAGA: Komunikat dla Beneficjentów nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.

Informujemy, iż z powodu zagrożenia COVID-19 we wszystkich Punktach prowadzonych przez Fundację IAR zawieszone zostało świadczenie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego poprzez osobistą wizytę w Punkcie.

Uzyskanie pomocy prawnej lub obywatelskiej będzie możliwe zdalnie, w formie telefonicznej lub za pośrednictwem innych środków porozumiewania się na odległość, po złożeniu oświadczenia (link poniżej).

Dodatkowe informacje oraz rejestracja na porady odbywa się pod numerem infolinii Fundacji tel. 572-382-444 lub za pośrednictwem e-mail: bppkalendarz@gmail.com.

Zapraszamy do kontaktu!

Oświadczenie dotyczące porady na odległość (*.docx), (*.pdf)

Przed skorzystaniem z pomocy zapoznaj się ze
wskazówkami pomagającymi przygotować się do porady zdalnej:

Postaraj się wygospodarować w ciągu dnia co najmniej godzinę na spokojną rozmowę z prawnikiem lub doradcą.

Prawnicy lub doradcy telefonują do Ciebie w wybranych godzinach, a kiedy nie mogą się połączyć, ponawiają telefon. Postaraj się być w tym czasie dostępny po telefonem. Połączenie może być realizowane z numeru zastrzeżonego.

Zdarza się, że porady telefoniczne trwają dłużej, ponieważ często wymagają od Ciebie streszczenia prawnikowi lub doradcy treści dokumentów, które w normalnych warunkach byłyby mu okazane w Punkcie. Pamiętaj, aby mieć pod ręką okulary do czytania.

Jeżeli porada dotyczy konkretnego problemu, przygotuj dokumenty związane ze sprawą. Chronologicznie ułożone pisma z urzędów, korespondencja sądowa, Twoje pisma przygotowywane w przeszłości pozwolą odtworzyć dotychczasowy przebieg sprawy i ułatwić udzielenie porady.

Przed rozmową poświęć czas na spisanie pytań w nurtujących Cię kwestiach i podstawowych informacji dotyczących sprawy (dat, imion i nazwisk, sygnatur, numerów ksiąg wieczystych itp.).

Podczas porady zdalnej postaraj się mieć pod ręką długopis, kartkę papieru lub komputerowy edytor tekstu na wypadek, gdybyś chciał coś zanotować lub z pomocą doradcy przygotować pismo.

Przy udzielaniu porady nie obawiaj się dopytywać o interesujące Cię tematy lub zagadnienia, których nie rozumiesz. Doradcy lub prawnikowi, który nie widzi rozmówcy trudniej jest ocenić, czy przedstawiane informacje są dla Ciebie zrozumiałe, czy wymagają ponownego powtórzenia.

Nie krępuj się zapytać o warunki powrotu do sprawy w przyszłości, na dalszym jej etapie.

Pamiętaj, że każdy telefon wymaga oddzielnego zgłoszenia na poradę.