Infolinia Fundacji: 536-017-748

Używany sprzęt elektroniczny – zbiórka

Sytuacja spowodowana COVID-19, w której się znajdujemy, jest dla osób wykluczonych cyfrowo (szczególnie seniorów) wyjątkowo trudna. Codziennie wspieramy osoby społecznie wykluczone udzielając porad w formie zdalnej. Dotychczas osoby takie mogły swobodnie dotrzeć do naszego punktu porad. Teraz mogą skontaktować z nami tylko przez telefon lub komputer.

Celem akcji jest pomoc osobom cyfrowo wykluczonym. Chcemy dostarczyć im sprzęt elektroniczny wraz z oprogramowaniem oraz przeszkolić te je w zakresie jego używania aby mogły bez ograniczeń swobodnie uczyć się, nawiązywać kontakty społeczne, korzystać z pomocy w bieżących sprawach.

JAKIE SĄ FAKTY?

– tylko 30 procent osób które dotychczas korzystało z naszych porad może swobodnie i bezpiecznie (przy zachowaniu poufności) się z nami kontaktować;

– tylko 47 procent uczniów swobodnie korzystać może z tzw. nauki zdalnej;

– niemal 78 procent seniorów nie ma lub nie korzysta z Internetu.

JAK CHCEMY TO ZMIENIĆ?

Obecnie prowadzimy nieograniczoną w czasie zbiórkę sprawnego / nowego / używanego sprzętu elektronicznego (telefonów komórkowych, smartfonów, komputerów przenośnych).

Przy wsparciu wolontariuszy przygotujemy do dalszego wykorzystania przekazane Fundacji urządzenia. Zainstalujemy tam niezbędne oprogramowanie oraz z pomocą naszych Partnerów dostarczymy usługi telekomunikacyjne. Następnie dostarczymy urządzenia osobom cyfrowo wykluczonym, a zainteresowanym pokażemy jak się nimi posługiwać.

Jeśli posiadacie niepotrzebny sprzęt który nadal można wykorzystać – skontaktujcie się z nami (formularz kontaktowy lub zakładka kontakt na stronie głównej).

Jeśli chcecie podzielić się lub wypożyczyć Fundacji nowe urządzenia do komunikacji zdalnej zapraszamy do wsparcia inicjatywy.

 

Skip to content